Bezkluczowe sztywne sprzęgło LOVEJOY


Lovejoy sztywne sprzęgła lub urządzenia blokujące wał są przeznaczone do zastosowań, w których wał łączy się z piastą. Te sztywne złącza łączą sprzęt w celu przenoszenia mocy, a także zapobiegają wibracjom, wstrząsom, luzom, niewspółosiowości i przeciążeniom.

FILTRY
StylModelCena
A
69790497931
1064,37zł
Zapytanie ofertowe
A
69790497938
1577,54zł
Zapytanie ofertowe
B
69790498165
1678,75zł
Zapytanie ofertowe

Sztywne sprzęgło bezkluczowe

Sprzęgła sztywne Lovejoy idealnie nadają się do łączenia piast z dwoma wałami, dzięki czemu nie występuje między nimi ruch względny i działają one jak jeden wał. Robią to za pomocą bezkluczowego mechanicznego pasowania z wciskiem, które pomaga wytrzymać nacisk osiowy i przenosić moment obrotowy. Te bezkluczowe sztywne sprzęgła Lovejoy owijają się wokół miękkich/twardych wałów bez uszkodzeń i są wyposażone w śruby odporne na wibracje. Sprzęgła te mają możliwość regulacji kąta wyprzedzenia i położenia osiowego, co może prowadzić do przedwczesnej awarii sprzętu. Sprzęgła te zapewniają sztywność w zastosowaniach o ciągłym ruchu i średnim lub wysokim momencie obrotowym, takich jak roboty, serwosilniki i obrabiarki, oraz umożliwiają minimalny luz między wałami o tym samym wymiarze. Sprzęgła sztywne Lovejoy są stosowane w pompach pionowych w przemyśle papierniczym, stalowym, spożywczym, transportowym, ściekowym, drzewnym, górniczym i budowlanym. Raptor Supplies, zaufany dystrybutor sprzęgieł sztywnych firmy Lovejoy, oferuje również dystanse sprzęgieł, tulejowe sprzęgła zębate, uszczelki, zbiorniki hydrauliczne oraz akcesoria pokrewne.

Używa

Sprzęgła sztywne Lovejoy oferują szeroką gamę funkcji, dzięki czemu są przydatne w ruchu ciągłym oraz w zastosowaniach ze średnim i wysokim momentem obrotowym w przemyśle papierniczym, stalowym, spożywczym, transportowym, ściekowym, drzewnym, wydobywczym i budowlanym.

Mechanizm pracy

Sztywne sprzęgła Lovejoy wykorzystują bezkluczowe mechaniczne pasowanie z wciskiem do przenoszenia momentu obrotowego i tolerowania nacisku osiowego. To mechaniczne pasowanie z wciskiem wykorzystuje naprężenie śruby w tych urządzeniach blokujących wał, przekształcając je w nacisk promieniowy za pośrednictwem nachylonej płaszczyzny. Ciśnienie promieniowe rozszerza jednostki, aby zminimalizować szczelinę między wałem a piastą i działać jako pojedynczy wał. Nacisk wytwarzany przez blokadę wału umożliwia stosowanie krótszych piast lub przenoszenie większego momentu obrotowego. Zespoły te wykorzystują wiązanie cierne między zespołem a piastą / wałem, aby stworzyć połączenie bez luzu, które można łatwo zwolnić, aby usunąć mechaniczne pasowanie z wciskiem.

Korzyści

  • Urządzenia blokujące wał Lovejoy są idealne do solidnego łączenia piast z wałami za pomocą mechanicznego pasowania z wciskiem bez użycia klucza. Umożliwiają przenoszenie momentu obrotowego i zdolność do wytrzymania nacisku osiowego.
  • Te urządzenia blokujące wał zapewniają pozycjonowanie osiowe i synchronizację kątową wału, aby zapewnić dokładne wyrównanie.
  • Blokady wału Lovejoy charakteryzują się zerowym luzem elementów dzięki mechanicznemu pasowaniu z wciskiem między wałem a zamontowanymi komponentami.
  • Te sztywne sprzęgła Lovejoy można montować na istniejących rowkach wpustowych, aby wyeliminować koszty ponownej obróbki zużytych i uszkodzonych rowków wpustowych.
  • Te urządzenia blokujące wał są regulowane bezstopniowo i promieniowo, aby zapewnić precyzyjny czas i synchronizację.
  • Blokady wału Lovejoy zapewniają doskonałą odporność na obciążenia dynamiczne, cofające się i udarowe.
  • Te sztywne sprzęgła zapewniają łatwy montaż i demontaż bez uszkadzania piasty lub wału, zmniejszając koszty konserwacji.
  • Urządzenia blokujące wał Lovejoy pomagają również zmniejszyć naprężenia wału poprzez usunięcie uszkodzonych wielowypustów i rowków wpustowych.

Kompatybilne akcesoria

  • Piasty Lovejoy: Piasty marki są używane wraz z pająkami do tworzenia sztywnych sprzęgieł Lovejoy.

Instalacja

  • Oczyść wewnętrzną średnicę blokad wału Lovejoy, piastę i występ piasty, do których zostanie zamocowana blokada wału. Wygładź lub napraw wszelkie wyszczerbienia, zadziory, wgniecenia, wyżłobienia lub wypukłości metalu zarówno na powierzchniach wewnętrznych, jak i zewnętrznych.
  • Delikatnie nasmaruj powierzchnię zewnętrznej średnicy piasty i wewnętrzną powierzchnię pierścienia w urządzeniu blokującym wał.
  • Oczyść i delikatnie nasmaruj wewnętrzną średnicę piasty i zewnętrzną średnicę wału.
  • Nasunąć piastę na wał w dokładne miejsce i ręcznie dokręcić trzy lub cztery naprzemienne śruby mocujące na sztywnym sprzęgle, upewniając się, że jest ono zamontowane równolegle do wału.
  • Jeśli sprzęgło jest sprzęgłem tarczowym Lovejoy, przed dokręceniem śrub należy zamontować zespoły dystansowe, pakiety tarcz i śruby.
  • Ręcznie dokręć wszystkie śruby mocujące i dwukrotnie sprawdź sztywne sprzęgło, aby zapewnić prawidłowe położenie względem występu na piaście.
  • Jeśli sprzęgło jest sprzęgłem regulowanym typu DILRA lub DIRA, należy pozostawić szczelinę między łbami śrub pakietu tarcz a sztywnym łącznikiem Lovejoy.
  • Za pomocą skalibrowanego klucza dynamometrycznego dokręć każdą śrubę w kształcie gwiazdy lub sekwencyjnie.

Często Zadawane Pytania

Jakie są metody zmniejszania lub minimalizowania luzów?

Niektóre skuteczne metody kontrolowania i minimalizowania luzów to:

  • Wymiana zużytych lub wadliwych elementów w systemie, które zwiększają nadmierny luz, takich jak zużyte sprzęgła lub wkładki.
  • Zmniejszenie skutków luzów poprzez obracanie wałów w celu utrzymania momentu obrotowego na wymaganym poziomie i kierunku.
  • Wykorzystanie tymczasowych środków mechanicznych, takich jak drut mechanika lub taśma klejąca, aby chwilowo obejść zdolność złącza do wystąpienia luzu.

Co to jest luz w sprzęgłach?

Luz definiuje się jako ruch kątowy pomiędzy współpracującymi częściami w dowolnym układzie mechanicznym. Luz sprzęgła jest powszechny i ​​do pewnego stopnia preferowany w wielu typach sprzęgieł. Zwykle nadmierny luz sprzęgła jest spowodowany zużytą wkładką sprzęgła.

Czy wymagane są rowki wpustowe ze sztywnymi sprzęgłami Lovejoy?

Rowki wpustowe nie zawsze są konieczne. Stosuje się je tylko w przypadku sprzęgieł, które są wymagane do utrzymania osiowania promieniowego między wałami i podtrzymywania obciążeń o wysokim momencie obrotowym. W zastosowaniach, w których nie bierze się pod uwagę osiowania promieniowego i wysokiego momentu obrotowego, rowki wpustowe mogą nie być wymagane.

Jaka jest różnica między złączami sztywnymi a elastycznymi?

Sprzęgła sztywne zapewniają sztywne połączenie między dwoma mocno połączonymi wałami i ułatwiają sprzęgło płynne przenoszenie momentu obrotowego w całym systemie. Sprzęgła elastyczne zapewniają elastyczne połączenia i istnieje ryzyko utraty części momentu obrotowego podczas przenoszenia.

Jakie są zalety sztywnych sprzęgieł?

Sprzęgła sztywne Lovejoy są zaprojektowane do dokładnego przenoszenia momentu obrotowego z jednego wału na drugi zamocowany wał. Te sztywne łączniki zapewniają niski koszt produkcji, ponieważ producenci mogą tworzyć zarówno standardowe, jak i niestandardowe sztywne łączniki po opłacalnych cenach. Zapewniają również dokładność, z prawie zerowym luzem i zerowym nakręcaniem.

Jakie są rodzaje sprzęgieł sztywnych?

Istnieją trzy różne typy złączy sztywnych: kołnierzowe, tulejowe i zaciskane. Sprzęgła sztywne są stosowane, gdy wały są dokładnie w jednej linii. Są idealne tylko do wałów w bliskiej linii.

Jesteśmy tutaj aby pomóc!

Szukasz części nie wymienionej tutaj?